uvádí...
24. logistický kongres EASTLOG, 13.–14. 5. 2021

Program

Logistické trendy
Společný program
17. 9. 2020
AUTOLOG
17. 9. 2020
ESHOPLOG
17. 9. 2020
LOG-IN
17. 9. 2020
RETAILOG
17. 9. 2020
8:00 – 9:00

Registrace

9:00 – 12:00

Společný dopolední program

Úvodní slovo

Jeffrey Osterroth, ATOZ Group
Petr Neckař, ATOZ Group

Úvodní slovo zlatého partnera

Martin Piškanin, HOPI Holding

Svět (z) korony

Svět ještě nikdy nezažil takový ekonomický stop stav. Jaký smysl v tom hledat? Je všechno zlé k něčemu dobré nebo je to jen zbytečné šití stříbrnou nití? Co to může znamenat pro další vývoj naší planety? Vyřeší se tato otázka spojením filozofie a ekonomie nebo jakým úhlem pohledu v ní číst?

 

 

Tomáš Sedláček
10:30 – 11:00

Dopolední přestávka na kávu

Dopolední panelová diskuze

Krizový management: cesta z koronakrize. „Virus economy“ v logistické praxi. Logistika v krizi? Co na to ekonomika firem? A jak dál? Panelová diskuse se zaměří na ekonomické důsledky, s nimiž se česká ekonomika potýká. Jak na efektivní krizový management i po koronakrizi? A co pro českou ekonomiku a firmy znamená v tomto kontextu deglobalizace? Kam česká ekonomika směřuje, co nás ještě čeká a co by se ve firmách mělo skutečně řešit?

David Čepek, Linde Material Handling
Daniel Knaisl, Geis
Tomáš Sedláček
Pavel Sovička, Panattoni
Ferdinand Hlobil, Cushman & Wakefield
Miroslava Jechoux, DLC NAPAJEDLA
12:00 – 13:30

Oběd a BizLOG

13:30 – 16:00

Odpolední workshopy

Retailog

MALOOBCHOD VYŽADUJE EFEKTIVNÍ LOGISTIKU

Workshop připravený ve spolupráci se Svazem obchodu a cestovního ruchu zaměřený na logistiku pro retail – jak kamenné obchody, tak e-commerce – a FMCG.

E-shoplog

PROBLEMATIKA LOGISTIKY E-SHOPŮ

Odpolední workshop věnující se nejdůležitějším aspektům logistiky e-commerce obchodů, především interním skladovým operacím, distribuci a informačním technologiím.

LOG-IN

INOVACE V LOGISTICE

Workshop LOG-IN je zaměřený na inovace produktů a projektů v logistice.

Autolog

AUTOMOTIVE JAKO DŮLEŽITÁ SOUČÁST LOGISTIKY

Automotive je velkým zákazníkem celého sektoru logistiky. Jaké má specifi ka? Jaké má požadavky? Co mu naopak můžeme nabídnout?

16:00 – 16:30

Odpolední přestávka na kávu

16:30 – 18:00

Společný odpolední program

Úspěch v době digitální: Potřeba koperníkovské revoluce v podnikání

V této vizuálně bohaté prezentaci, založené na obsahu své nové knihy „Transition Point“, přibližuje Sean A. Culey, jako nová vlna revolučních technologií zásadně mění téměř všechny aspekty dodavatelského řetězce, včetně vztahu mezi zákazníkem a firmou. Představí pohled do velmi blízké budoucnosti, kdy nadcházející, mnohými paralelními „nepříjemnostmi“ doprovázená, automatizace povede k hodnotovému řetězci, který je plně automatizovaný, personalizovaný a lokální.

Pomocí videí a inovativních prezentačních nástrojů odhalí povahu těchto změn, a to od zaznamenání poptávky přes výrobu až po samotnou dodávku. Závěrem nastíní možnosti, jak se společnosti mohou přizpůsobit, aby využily výhody, které nastávající změny nabízejí.

Inspiraci na kongresu vám přináší

Sean A. Culey

Odpolední panelová diskuze

Decelerace logistiky. Mnohé provozy přibrzdily své tempo, pro jiné byla virová rána příležitostí k dalšímu rozvoji. Panelová diskuse se zaměří na aspekty decelerace logistiky a nastíní cesty k maximálně rychlému tempu růstu. Praktické rady, jak logistiku rozjet na plné obrátky a přitom být připraven na další možné hrozby.

Moderuje Petr Rožek, Svaz spedice a logistiky.

Petra Lippertová, DS Smith Packaging Czech Republic
Roman Dittrich, MATTONI 1873
Marek Cvačka, ESA logistika
Tomáš Míček, P3 Logistic Parks
Martin Baláž, Prologis
Jakub Holec, 108 Agency
18:30 – 19:00

Galavečer logistických inovací

19:00 – 23:00

LOGISTICKÝ BUSINESS MIXER

AUTOLOG

Moderuje Stanislav Břeň, Systémy Logistiky.

Aktuální situace v automotive sektoru – příležitosti a hrozby pro dodavatele

Sektor automotive výrazným způsobem ovlivnila covidová vlna. Někoho se dotkla více, někoho méně. Každá vlna ovšem jednou přejde. Firmy nicméně musí adekvátně reagovat, aby je nesmetla další případná vlna. Jak být připraven? Jde se vůbec v automotive sektoru na podobné hrozby nějakým způsobem připravit? A co víc: sektor automotive prochází změnami. Ty souvisejí mimo jiné i s nástupem elektromobility. Kde jsou pro dodavatele příležitosti a v čem bychom měli spatřovat hrozby?

Tomáš Jungwirth, Sdružení automobilového průmyslu

NETRADIČNÍ ŘEŠENÍ TRADIČNÍCH PROBLÉMŮ

Způsoby možných řešení ukládání a manipulace prázdných obalů v automotive pomocí pokročilých technologií. Přednáška bude mít zařazeno i video a vizualizace. Zazní argumenty k návratnosti řešení a rychlosti instalace. Zkušenosti z implementace sdělí přímo zástupce společnosti Faurecia Seating Písek.

Václav Mareš, Faurecia Seating Písek
Zdeněk Karban, Toyota Material Handling CZ
Aleš Hušek, Toyota Material Handling CZ

Efektivitu přeprav v automotive sektoru zvyšují i gigalinery

Letos se hrálo o budoucnost české silniční nákladní dopravy. Jaké výzvy čekají z hlediska dopravy segment automotive? Jakou roli v tomto směru hrají např. gigalinery? Kdy dává jejich využití v automotive význam? Klíčová je efektivita!

 

Josef Melzer, Česmad

Stav zásob a plánování výroby při náhlých změnách objednávek

Obzvláště v době výrazných změn objednávek od zákazníků se ukazuje, jak je důležité důsledně sledovat stav zásob komponentů i hotové výroby. Významnou roli v logistickém plánování hrají také správně nastavené systémy plánování výroby a interních toků materiálů.

Petr Kuchyňa, Kiekert

LOGISTIKA ŠKODA AUTO V DOBĚ KORONAVIROVÉ

V úvodu příspěvku bude představena společnost ŠKODA AUTO a útvar Logistiky ŠKODA AUTO. Hlavním zaměřením příspěvek pak bude, s jakými výzvami se musela Logistika ŠKODA AUTO popasovat během nouzového stavu v ČR a především jaká opatření museli logistici udělat při restartu výroby. Logistika je důležitým prvkem ve výrobním řetězci vozů ŠKODA, proto musí fungovat perfektně a v dnešní době především bezpečně.

Lubor Šrámek, ŠKODA AUTO

PANELOVÁ DISKUZE: ZMĚNY V AUTOMOTIVE

Dopady v automotive – deglobalizace, dopad koronaviru a elektromobilita

BERT HESSELINK, CTP
Lubor Šrámek, ŠKODA AUTO
Tomáš Zvěřina, Magna Exteriors
Josef Melzer, Česmad

E-SHOPLOG

Moderuje Rudolf Žůrek, Freelance Logistics.

Jak na efektivní nábor zaměstnanců do skladů e-shopů a dopravy?

Jak probíhá nábor do skladů a doprav v Alza.cz, jedničky v oboru na českém trhu? Do čeho investovat a za co rozhodně neutrácet? Jak se připravit na sezónu a jak do ní skočit rovnýma nohama? O své zkušenosti se podělí Hana Slepičková, HR Business Partner pro logistiku a dopravy v e-shopu Alza.cz.

Hana Slepičková, Alza.cz

Cesta z kamenného obchodu na multikanál bez ztráty cenové dostupnosti a udržitelnosti

Nákup plochého balení a montáž nábytku byly pro zákazníky společnosti IKEA vždy přirozené. Nyní lidé chtějí více možností. Přejí si objednat online, aby jim někdo doručil nákup a aby byl nábytek smontován a instalován. Vyžadují pohodlí, a přitom za své peníze chtějí dostat velkou hodnotu. Učinit svět bytového vybavení dostupným, udržitelným a pohodlnějším – to je aktuální úkol pro společnost IKEA. Musíme uspokojit potřeby zákazníků kdykoli a kdekoli s nimi přijdeme do kontaktu. V této exkluzivní prezentaci se Yiannis Mitris, vedoucí týmu IKEA pro fulfillment pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko, podívá na to, jak se IKEA mění z kamenného obchodu na multikanálovou maloobchodní organizaci. Je to obrovská výzva – nejen z pohledu tradice nakupování v obchodech IKEA, ale i s přihlédnutím k široké škále tvarů a velikostí výrobků, jež firma prodává a doručuje svým zákazníkům. Seznamte se s tím, jak IKEA zvládá tento přechod a jak do budoucna plánuje rozvíjet své maloobchodní a doručovací služby online, a přitom zajistí, aby udržitelnost hrála i nadále klíčovou roli.

Yiannis Mitris, IKEA Czech Republic, Slovakia, Hungary

Expediční sklad na cestě k ecommerce 4.0 aneb jak efektivně vychystávat objednávky pro e-shop

Prezentace bude praktickou ukázkou řešení vytvořeného pro přesné a rychlé vychystávání objednávek ve společnosti KCK Cyklo. Na míru potřebám zákazníka byl zde vytvořen komplexní vychystávací systém obsahující kromě automatizovaných sladových systémů i systémy navádění obsluhy a skvěle vyhovuje potřebám internetového obchodu. Prim hraje promyšlené softwarové řešení, které dokonale sladilo všechny komponenty systému pro maximální efektivitu a uživatelský komfort.

Michal Plch, Kardex Remstar
Aleš Zemánek , KCK Cyklosport-Mode

Dedoles: Provozní inteligence skladu a multikanálová distribuce

Případová studie řízení logistiky a zásobování v jednom z nejrychleji mezinárodně rostoucích středoevropských e-shopů podnikajícím v retailu, Dedoles. Plánované prudké expanzi do 15 nových teritorií se společnost rozhodla adaptovat také logistické procesy včetně naskladňovacích strategií, vychystávacích metod, dynamickým řízením skladové logistiky WES modulem a technologiemi digitálních dvojčat a IoT. Zvýšení provozní inteligenci skladu umožňuje společnosti využívat možnosti multikanálové distribuce při vybavování zákaznických objednávek v souladu s konceptem nového retailu (Retail 4.0).

Ján Chalabala, Dedoles
Peter Bílik, ANASOFT

Minipanel: Logistika poslední míle

Logistika poslední míle. Často skloňovaná slova, diskutuje se o mnoha trendech. Trendů je hodně, ale které z nich skutečně najdou uplatnění v praxi? Jaká inovativní řešení mají šanci na prosazení se? Mluví se i o autonomních doručovacích systémech – jde o životaschopná řešení nebo o trend, který nepřežije? A co alternativní pohony a kola? A jak bude vypadat development ve městech s ohledem na logistiku last mile?

Tomáš Haškovec, Spokojený pes
Milan Loidl, PPL
Ondřej Žák, Mall Group

LOG-IN

Moderuje Lucie Brklová, KIEKERT-CS.

CELOSTNÍ LOGISTICKÉ ŘÍZENÍ

Jak udržet logistické tempo s dynamicky měnící se ekonomikou globálního světa. Proč stávající způsob řízení materiálových toků dosáhl svého maxima. Příklady z praktických realizací vám ukáží, jak udržet logistický tok funkční s minimálními zdroji a stále zůstat konkurence schopný na globálním trhu.

Venuše Dolejšová, manufactus GmbH

Data! Vytěžme je na maximum

Případová studie o tom, jak efektivně využívat informace poskytované obchodníky v EDI zprávě INVRPT (stav zásob, prodej zboží, příjem na sklad) pro účely logistiky, obchodu, marketingu a financí. Pilotní projekt OSA Monitor připravený pracovní skupinou ECR pro Benchmarking a OSA jako pokračování projektu OSA Barometr.

Pavel Pánek, Budějovický Budvar
Tomáš Martoch, GS1 Czech Republic

AUTONOMOUS MOBILE ROBOTS

Zboží ve skladu přepraví precizně, rychle a bez zastavení 24 hodin denně – kompletní nabídka autonomních robotů od technologického průkopníka ze Silicon Valley je teď dostupná i v Česku. AMR neboli Autonomous Mobile Robots řešení je určené pro všechny sklady, továrny i distribuční centra, které potřebují být maximálně efektivní a chtějí optimalizovat své náklady.

RADIM TVARDEK, U&SLUNO

3D vidění a umělá inteligence: Pokročilá automatizace – budoucnost logistiky

Díky významnému technologickému pokroku nabírá automatizace průmyslových procesů na obrátkách. Zavádění robotů do logistických procesů zvyšuje produktivitu a výkon, šetří čas a peníze, a v neposlední řadě eliminuje riziko zranění na pracovišti. Trh nabízí několik možností automatizace. Jednou z nich, která v tomto směru hraje významnou roli a zastává vedoucí pozici, je automatizace umožněna pokroky v robotickém 3D vidění a umělé inteligenci. Tyto dva prvky a jejich kombinace se ve významné míře podílejí na automatizované manipulaci materiálu v logistice a výrobních procesech.
Benefitem tohoto způsobu automatizace je možnost rozpoznávání objektů různé velikosti, tvaru a materiálu, které mohou být navíc libovolně uloženy, orientované a dokonce se mohou navzájem překrývat. Toto bude Photoneo demonstrovat prostřednictvím plně automatizovaných řešení depaletizace a třídění balíků a obálek.
Následně Photoneo představí možnost, jak měřit rychle se pohybující objekty a jak je třídit na základě rozměrů. Společnost také odprezentuje svého autonomního mobilního robota, který ke svému pohybu nepotřebuje žádné magnetické pásky ani jiné přizpůsobení infrastruktury, neboť se pohybuje pomocí 3D vidění.

Jozef Veres, Photoneo

Kooperativní VÝMĚNA PALET

GOPALL je unikátní systém, který zajišťuje účinnou výměnu palet mezi dopravci při přepravách s výměnou palet. GOPALL napomáhá vyřešit paletový dluh již při plánování přepravy a zároveň umožňuje přepravcem zbavit se prázdných palet v blízkosti vykládky. Díky tomu mají volné ruce při další přepravě a nejsou limitováni směrem ani ložnou kapacitou vozidla COOPERATIVE PALLET EXCHANGE

Jan Budai, Gopall

Inovativní řešení a nové trendy v autonomní logistice

Dnes, když současná éra prochází ekonomickými změnami se mění i přístup lidí k technologiím a jejich využití. V tomto čase význam a důležitost ve využívání robotů přináší průmyslová evoluce, která je již dlouho součástí lidské reality. I naše společnost se rozšířila o nové produkty a trendy v oblasti autonomních zařízení pro autonomní čištění prostor a autonomní dezinfekce v průmyslu.

Marek Puškár, SYSTECH Group
Marek Maťovčík, SYSTECH Group

Rychlost expedice jako klíčový faktor pro e-commerce

Růst e-commerce, který se v letošním roce odehrává skokově kvůli pandemii koronaviru, přivádí na trh nové konkurenty. Společnosti se musí „vyzbrojit“ a poskytovat zákazníkům co nejkvalitnější služby doprovázené řadou přidaných hodnot. Jednou z nich je i rychlost expedování zboží ze skladu. Není to tak dávno, co se rychlost odeslání objednaného zboží počítala na dny, dnes se však bavíme o hodinách. V této případové studii na příkladu společnosti Bonus Bona návštěvníci zjistí, jak lze rychlost odbavení objednávek ze skladu až 6× zrychlit a přitom neztrácet 100% přehled o poloze zboží.

Petr Matoušek, Bonus Bona
Tomáš Kormaňák, GRiT

RETAILOG

Moderuje Peter Bečár, CROWDBERRY.

MATTONI 1873 – Rozvoj společnosti pohledem supply chainu

Společnost MATTONI 1873 a.s. (do 31.1.2020 pod názvem Karlovarské minerální vody a.s.) prošla za uplynulých téměř třicet let celou řadou zásadních změn, které ji postupně dovedly do pozice největšího distributora nealkoholických nápojů ve střední Evropě. Tyto změny samozřejmě ovlivnily i oblast logisticky. Group Supply chain director společnosti Roman Dittrich bude ve svém příspěvku hovořit o tom, jaké požadavky klade rychlý růst společnosti na fungování moderního logistického systému a jak naopak flexibilní a efektivní logistický systém i nové projekty v oblasti supply chain mohou přispět k realizaci rozvojových cílů společnosti.

Roman Dittrich, MATTONI 1873

AGILNÍ LOGISTIKA: SYNERGIÍ K ÚSPORÁM, VYŠŠÍ FLEXIBILITĚ A EFEKTU MÓDNÍ SPOTŘEBY

Synergií s klienty logistických center se HOPI postupně daří zavádět a rozšiřovat autonomní/automatické a plně robotizované výrobní platformy v logistice ke zpracování všech velikostí a designů obalových materiálů a designů výrobků. Přednáška Michala Vosyky bude o vývoji technologických inovací v logistice, robotizaci a hledání cest a vizí práce logistických center jako klíčových článcích celého dodavatelského řetězce.

MICHAL VOSYKA, HOPI HOLDING

Štěstí přeje flexibilním

V dnešním světě neustálých změn způsobených rychlým technologickým pokrokem a nepředvídanými okolnostmi, jako je pandemie covid-19, je zásadní, aby byl člověk flexibilní a schopný se rychle a plynule přizpůsobit měnícím se tržním podmínkám. Jim Whitehead, středoevropský distribuční ředitel společnosti Tesco Stores, bude hovořit o tom, jak aktivně rozvíjet svou distribuční síť a obchodní plán tak, aby byl přizpůsobivý a flexibilní pro obchodní a tržní změny, globální problémy a životní prostředí. Rovněž bude diskutovat o krocích, které podnikla společnost Tesco k řešení jedné z nejdůležitějších výzev dnešního maloobchodu: plýtvání potravinami.

Jim Whitehead, Tesco

Být šetrný k životnímu prostředí a současně zlepšovat logistickou účinnost je tou správnou cestou, jak jít

Přednáška bude hovořit o tom, jak Rossmann zlepšuje efektivitu Logisiky s K.Hartwall (výrobky šetrné k životnímu prostředí, bez fólie, kartonu, rychlejší manipulace v obchodech, WHS) a jak Rossmann vylepšuje své KPI jako DoH, SL do obchodů, vyšší police k dispozici v obchodech, nižší zásoby úrovně apod.

STEFAN LINDH, K. Hartwall
Tomáš Pimpara, Rossmann Czech Republic

Jak zefektivnit spolupráci dodavatelů s řetězci?

Po zkušenostech z doby nejisté si maloobchodníci i jejich dodavatelé uvědomují, že je víc než jindy nutné hledat způsoby zefektivnění svých dodavatelských řetězců. Jejich interakce se mění z boje o marže k nalezení skutečné sdílené hodnoty se stabilními partnery v rámci celého svého Supply Chainu. V prezentaci vám zástupci společností CHEP CZ, PENNY Market CZ a UNILEVER přiblíží systém poolingu palet jako služby, která výrazně přispívá k efektivitě a udržitelnosti jejich dodavatelského řetězce.

Pavel Hampejs, Unilever ČR
Miroslav Voleský, CHEP
Tomáš Kubza, Penny Market Czech Republic